ZALECENIA DLA PACJENTA LECZONEGO APARATEM ZDEJMOWANYM

 

Należy pamiętać, że sukces leczenia ortodontycznego zależy w znacznym stopniu od pacjenta, który musi ściśle współpracować z lekarzem prowadzącym leczenie i bezwzględnie wypełniać zalecenia. Ortodonta nie może odpowiadać za zaniedbania pacjenta.

 

  • Aparat ruchomy powinien być noszony tak jak zaleci lekarz ortodonta minimum .h/dobę, tj. całą noc i maksymalnie dużo w ciągu dnia (np. podczas odrabiania lekcji, oglądania telewizji, gry na komputerze, wykonywania prac domowych). Skrócenie czasu noszenia aparatu wydłuża czas leczenia.
  • Pierwszy tydzień po oddaniu aparatu to okres adaptacji, w którym stopniowo wydłuża się czas jego noszenia. Po przyzwyczajeniu się do noszenia aparatu przez 4 godziny w ciągu dnia, należy zacząć zakładać aparat na noc.
  • Należy zwracać uwagę, aby dziecko podczas noszenia aparatu miało złączone wargi i oddychało przez nos. W aparacie dwuszczękowym dziecko dodatkowo powinno dużo mówić albo czytać na głos.
  • Aparat aktywuje się poprzez rozkręcanie śruby określone przez lekarza zgodnie ze wskazaniem strzałki, o ¼ obrotu (o jedno oczko).
  • Aparat należy wyjmować do jedzenia, mycia zębów i zajęć gimnastycznych.
  • Powinno się zakładać czysty aparat na czyste zęby. Aparat należy myć osobną, twardą szczoteczką do zębów, z użyciem żelu do mycia zębów, każdorazowo po wyjęciu z jamy ustnej, a następnie starannie wypłukać go pod bieżącą, ciepłą wodą.
  • Jeżeli aparat nie znajduje się w jamie ustnej, powinien być przechowywany czysty, na sucho w specjalnym pudełku.
  • Wizyty kontrolne z aparatem odbywają się co 8 tygodni. W razie wystąpienia bólu podczas noszenia aparatu lub gdy aparat spada, należy niezwłocznie zgłosić się do lekarza.

 

Stan po leczeniu jest wypadkową zbiorowego wysiłku ortodonty, personelu gabinetu, ale również pacjentów i ich rodziców. Twój piękny uśmiech i zdrowie zębów zależy również od ciebie.

Kim jesteśmy?

Dla zapewnienia Państwu komfortu współpracuję z personelem dla którego najwyższą wartością jest Pacjent - jego dobro i komfort. Dzięki temu panuje u nas kameralna i rodzinna atmosfera.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami